פניית מסר רגשית-בפרסומת הזו של תפוזינה אנו רואים קרקעית ים שבתוכה פירות שנראים כמו צמחים ודגים שיש בכל קרקעית.מופיעה אישה עם שיער אדום,ג'ינג'י שמזכירה את בת ים הקטנה.היא שוחה עם הפירות שראים כמו דגים (למשל אפרסק שנראה כמו צלופח ואננס שכאשר היא נוגעת בו הוא מתנפח כמו אבו-נפחא).לבסוף היא שוחה לעבר סלע מלא בפרי ליצ'י שנראה כמו צדפות,תופסת בקבוק של תפוזינה ושוחה כלפי מעלה שם היא שותה את המשקה החדש שלהם-משקה קליל בשם Refresh.הפרסומת מוכרת את המוצר שלה באמצעות פנייה לרגש הצופים.היא מושכת את הצופים ויוצרת עניין משום שהיא מצולמת במקום אקזוטי יפה שכל אחד היה רוצה לנפוש בו.היא צבעונית,קלילה ומרעננת כמו המשקה אותו הם מוכרים-היא מעוררת רגשות שמחים וחיוביים ועושה חשק לשתות את המשקה שלה.המוזיקה המתנגנת ברקע תורמת לאווירה זו.בנוסף הפירות שבהם מתמקדים בפרסומת הם הטעמים של המשקה הזה.כך יצרו תדמית ייחודית למשקה,משקה שהוא צבעוני,רענן וקליל.
הפרסומת של תפוזינה-
דימוי האישה-קמפיין למותג GUESS המציג את קולקציית התיקים שלו לשנת 2009.בתמונה אנו רואים אישה בהלבשה תחתונה,בתנוחה פרובוקטיבית ואיפור(עיניים מעושנות,אודם אדום) המשדרים מיניות, מחזיקה תיק.הקמפיין נועד אך ורק לשם הצגת התיקים של GUESS,ואין קשר בין המוצר(התיקים) לבין האישה שהציבו מאחור.מציגים את האישה כאובייקט מיני דומם,כמו חפץ כדי למכור את המוצר שלהם.
הקמפיין של GUESS -
מיתוס-בפרסומת הזו של מנה חמה אנו שומעים ברקע שיר שכתבו על מנה חמה עם חרוזים ולכן הוא קליט ומתנגן בראש.את השיר שומעים לאורך כל הפרסומת כשכל פעם מציגים לנו שלוש דמויות בתוך מכונית רוקדות לקצב השיר.בפרסומות דמות הגיבור במיתוס מעוצבת בצורה סטראוטיפית. מנגינת השיר משתנה בכל פעם והדמויות מתאימות את עצמן לפי המנגינה של השיר באופן סטראוטיפי.כך למשל מראים 3 חיילים והלחן של השיר מתנגן בסגנון שירי להקה צבאית,שירי ארץ ישראל.לאחר מכן המנגינה מתחלפת לקצב מזרחי וכך שלושת הדמויות הן מזרחיים שמענטזים ומפזרים כסף(מתנהגים כמו בחפלה).המנגינה גם משתנה לקצב רגאיי והדמויות נראות כמו היפים בסגנון בוב מארלי עם ראסטות.לבסוף השיר מתנגן בסגנון פופ והדמויות רוקדות בהתאם למנגינה כמו בהופעה.הפרסומת מחזקת מיתוסים על אנשים ששומעים מוזיקה מסוימת.היא עושה זאת באמצעות הלבשת הדמיות בצורה מסוימת(למשל חיילים לבשו מדים,שומעי הרגאיי היו עם ראסטות)ובאמצעות הריקוד שכל קבוצה רקדה(למשל חיילים הצדיעו,"המזרחיים" רקדו ריקודי בטן).היא משייכת את הדמויות לקבוצות וכך אנו מצפים מהם להתנהג בצורה מסוימת כמו לדוגמה כשהמוזיקה התנגנה בקצב מזרחי הנחנו שהאיש האמצעי הוא "ערס" ושתי הבנות "פרחות" השומעים מזרחית ושהם מזרחיים בעצמם.
פניית מסר רגשית-בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן.בגישה זו משתמשים בריגושים וחוויות כדי לעורר את עניין הצרכנים במסר.בפרסומות אלו מקשרים את רכישת המוצר או שימוש בו עם מילוי הצרכים החברתיים או הרגשיים של קהל היעד.בפרסומות אלו לא מספקים מידע על המוצר אלא בונים סביב המוצר סיפור שבאמצעותו מבטיחים לצרכן חוויה מיוחדת בשימושו.משכנעים את הצרכנים באמצעות רגשות כמו הומור,הפחדה,אהבה ועוד.בעצם הפרסומת משאירה רושם על הצופה שאחר כך יהיה מעוניין לקנות את המוצר, יש בה יותר רגשות ואווירה ופחות מידע.
דוגמא-הפרסומת של תפוזינה-
בפרסומת הראשונה אנו רואים זוג שהתגרש כאשר הם לא היו צריכים לערב ביניהם עורך דין בנוגע לחלוקת הרכוש,עד שזה מגיע למילקי האחרון שנשאר במקרר.הם רבים ביניהם ומגיעים לבית משפט כדי שיכריע מי יקח אותו.בפרסומת ההמשך השנייה אנו רואים את אותם הגרושים שוב בסופר רבים על המילקי האחרון שנשאר שם על המדף.מטרת סדרת הפרסומות האלה היא לשווק את המילקי כמוצר נחשק שכולם רוצים אותו ורבים עליו שנשאר ממנו אחרון-לכן הסלוגן שמעביר את המסר הוא "מילקי אל תשאירו אותו לבד"-מרוב שהוא כל כך טעים אחרת יחטפו אותו.
הפרסומת של תפוזינה-
דימוי האישה-קמפיין למותג GUESS המציג את קולקציית התיקים שלו לשנת 2009.בתמונה אנו רואים אישה בהלבשה תחתונה,בתנוחה פרובוקטיבית ואיפור(עיניים מעושנות,אודם אדום) המשדרים מיניות, מחזיקה תיק.הקמפיין נועד אך ורק לשם הצגת התיקים של GUESS,ואין קשר בין המוצר(התיקים) לבין האישה שהציבו מאחור.מציגים את האישה כאובייקט מיני דומם,כמו חפץ כדי למכור את המוצר שלהם.
הקמפיין של GUESS -
מיתוס-בפרסומת הזו של מנה חמה אנו שומעים ברקע שיר שכתבו על מנה חמה עם חרוזים ולכן הוא קליט ומתנגן בראש.את השיר שומעים לאורך כל הפרסומת כשכל פעם מציגים לנו שלוש דמויות בתוך מכונית רוקדות לקצב השיר.בפרסומות דמות הגיבור במיתוס מעוצבת בצורה סטראוטיפית. מנגינת השיר משתנה בכל פעם והדמויות מתאימות את עצמן לפי המנגינה של השיר באופן סטראוטיפי.כך למשל מראים 3 חיילים והלחן של השיר מתנגן בסגנון שירי להקה צבאית,שירי ארץ ישראל.לאחר מכן המנגינה מתחלפת לקצב מזרחי וכך שלושת הדמויות הן מזרחיים שמענטזים ומפזרים כסף(מתנהגים כמו בחפלה).המנגינה גם משתנה לקצב רגאיי והדמויות נראות כמו היפים בסגנון בוב מארלי עם ראסטות.לבסוף השיר מתנגן בסגנון פופ והדמויות רוקדות בהתאם למנגינה כמו בהופעה.הפרסומת מחזקת מיתוסים על אנשים ששומעים מוזיקה מסוימת.היא עושה זאת באמצעות הלבשת הדמיות בצורה מסוימת(למשל חיילים לבשו מדים,שומעי הרגאיי היו עם ראסטות)ובאמצעות הריקוד שכל קבוצה רקדה(למשל חיילים הצדיעו,"המזרחיים" רקדו ריקודי בטן).היא משייכת את הדמויות לקבוצות וכך אנו מצפים מהם להתנהג בצורה מסוימת כמו לדוגמה כשהמוזיקה התנגנה בקצב מזרחי הנחנו שהאיש האמצעי הוא "ערס" ושתי הבנות "פרחות" השומעים מזרחית ושהם מזרחיים בעצמם.
פרסומת מנה חמה-
שאלת מחקר-כיצד הפרסומות משכנעות את הצרכנים לקנות את המוצרים שלהם?
פניית מסר רגשית-בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן.בגישה זו משתמשים בריגושים וחוויות כדי לעורר את עניין הצרכנים במסר.בפרסומות אלו מקשרים את רכישת המוצר או שימוש בו עם מילוי הצרכים החברתיים או הרגשיים של קהל היעד.בפרסומות אלו לא מספקים מידע על המוצר אלא בונים סביב המוצר סיפור שבאמצעותו מבטיחים לצרכן חוויה מיוחדת בשימושו.משכנעים את הצרכנים באמצעות רגשות כמו הומור,הפחדה,אהבה ועוד.בעצם הפרסומת משאירה רושם על הצופה שאחר כך יהיה מעוניין לקנות את המוצר, יש בה יותר רגשות ואווירה ופחות מידע.
דוגמא-הפרסומת של תפוזינה-
בפרסומת הזו של תפוזינה אנו רואים קרקעית ים שבתוכה פירות שנראים כמו צמחים ודגים שיש בכל קרקעית.מופיעה אישה עם שיער אדום,ג'ינג'י שמזכירה את בת ים הקטנה.היא שוחה עם הפירות שנראים כמו דגים (למשל אפרסק שנראה כמו צלופח ואננס שכאשר היא נוגעת בו הוא מתנפח כמו אבו-נפחא).לבסוף היא שוחה לעבר סלע מלא בפרי ליצ'י שנראה כמו צדפות,תופסת בקבוק של תפוזינה ושוחה כלפי מעלה שם היא שותה את המשקה החדש שלהם-משקה קליל בשם Refresh.הפרסומת מוכרת את המוצר שלה באמצעות פנייה לרגש הצופים.היא מושכת את הצופים ויוצרת עניין משום שהיא מצולמת במקום אקזוטי יפה שכל אחד היה רוצה לנפוש בו.היא צבעונית,קלילה ומרעננת כמו המשקה אותו הם מוכרים-היא מעוררת רגשות שמחים וחיוביים ועושה חשק לשתות את המשקה שלה.המוזיקה המתנגנת ברקע תורמת לאווירה זו.בנוסף הפירות שבהם מתמקדים בפרסומת הם הטעמים של המשקה הזה.כך יצרו תדמית ייחודית למשקה,משקה שהוא צבעוני,רענן וקליל.
פניית מסר שכלית-בפנייה זו המסר מופנה אל השכל וההיגיון של הצרכן.משכנעים את הצרכנים לרכוש את המוצר באמצעות העברת מידע המבוסס על עובדות וטיעונים הגיוניים על פעולתו של המוצר והרווח העולה מהשתמשות במוצר.בפניית מסר זו מפרטים רבות על המוצר:מרכיביו,מחירו,תיאורו,תמונת המוצר ותמונות האריזה.לרוב אף משווים בין המוצר למתחריו כדי להוכיח שמוצר זה טוב יותר.
דוגמא-הפרסומת של אריאל-
פניית מסר שכלית-בפנייה זו המסר מופנה אל השכל וההיגיון של הצרכן.משכנעים את הצרכנים לרכוש את המוצר באמצעות העברת מידע המבוסס על עובדות וטיעונים הגיוניים על פעולתו של המוצר והרווח העולה מהשתמשות במוצר.בפניית מסר זו מפרטים רבות על המוצר:מרכיביו,מחירו,תיאורו,תמונת המוצר ותמונות האריזה.לרוב אף משווים בין המוצר למתחריו כדי להוכיח שמוצר זה טוב יותר.
דוגמא-הפרסומת של אריאל-
בפרסומת זאת של אריאל מציגים לנו את ג'ל הכביסה של אריאל.כבר בתחילת הפרסומת מתחילים לתת לנו עובדות ויתרונות של המוצר-"הג'ל של אריאל לא משאיר סימנים לאחר הכביסה ומותאם לשימוש בבגדים כהים".לאחר מכן מציגים לנו כיצד הג'ל כביסה של אריאל פועל בהשוואה לאבקת כביסה רגילה-נותנים לנו נתונים השוואתיים.פונים כאן אל השכל של הצרכן,ומשכנעים אותו באמצעות היתרונות של המוצר,מבליטים אותם ומדגישים את התועלת ממנו.מדברים רבות על המוצר עצמו ובצד מופיעה אף תמונה שלו.כך משכנעים את הצרכנים שהג'ל כביסה של אריאל הוא הטוב ביותר וכדאי לרכוש אותו.
קמפיין פרסום-סדרת פרסומות החוזרות על אותו מסר כדי למתג מוצר מסוים.מסע תעמולה פרסומי שיש לו רעיון-קונספט ומסר.הקונספט הוא הרעיון המרכזי שחוזר בכל סדרת הפרסומות והוא הדרך להביע את המסר.המסר הוא ההבטחה השיווקית של המוצר ,כלומר לתת לקונה את התמורה שהובטחה לו מהמוצר שרכש.קמפיין פרסומי נועד לחשוף ולשכנע את קהל היעד לפעול בדרך הרצויה (רכישת המוצר,שימוש במוצר)
דוגמא-סדרת פרסומות "הקרב על המילקי":
דוגמא-סדרת פרסומות "הקרב על המילקי":
רפלקציה:
כאשר ניגשתי להכנת העבודה חששתי מאוד שלא אמצא דוגמאות למושגים.התחלתי לחפש פרסומות ואז הבנתי שבעצם בכל פרסומת יש מרכיב אחד לפחות מתוך זירת הפרסום כי כך עובד כל העולם הזה.נהניתי מאוד בהכנת העבודה,היא הייתה חווייתית וכללה צפייה בהמון פרסומות שבחלקן מאוד נהניתי לצפות.תהליך כזה של עבודה גורם להפנמת הידע משום שכל תלמיד בעצמו צריך ליישם את המושגים על פרסומות ומכך לומדים יותר.למדתי על כמה שעולם הפרסום הוא מאוד שיקרי,כמה שכל פרסומת היא בעצם עובדת על הצרכן,ומחפשת דרכים אחרות כדי שקהל היעד לא ירגיש מרומה ושמנסים לדחוף לו כל הזמן מוצרים לרכישה.זה מתקשר לחיי בכך שבכל מקום מופיעות פרסומות אם זה באינטרנט,בטלוויזיה,ברשתות החברתיות ועוד ולכן אני נחשפת לעשרות פרסומות ביום.חשוב שאני אדע מה התהליך שעומד מאחורי הכנת הפרסומות וכך אדע להיזהר מהן ולא להאמין לכל דבר.בנוסף התעורר בי הרצון לשנות דברים בחברה כאשר למדנו על קמפיין פרסום חברתי שנועד לקדם מטרות חברתיות ואף דנו בכיתה על אפשרות לעשיית קמפיין כזה לשיוויון וקבלת השונה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה